BUÉK!

 2009.01.13. 12:58

Mindenkinek nagyon boldog új évet kívánok!

Az ünnepek jól teltek, csak gyorsan elrepült az a két hét, amíg együtt volt a család.

És sikerélmény volt: az ajándékokat ismét be tudtam csempészni a fa alá. :)

Volt nagy csodálkozás. :) Marcikámnak nagyon tetszett a fa, de csak egy-két napig volt újdonság, most már úgy sétál el mellette, mint ha az a dézsás szúrós fácska örök berendezési tárgy lett volna mindig. :)

Patriknak is elkezdődött már egy hete az iskola. Kicsit nehezen rázódott vissza szegénykém, de azért majdcsak túléli valahogy. :) Igaz, már az elmúlt héten is sikerült összeharácsolnia két ötöst. Jövő héten kapják a félévi tanulmányi értékelést. Gondolom nagy meglepetés nem fog érni, de iszonyat kíváncsi leszek rá, mert szerintem kicsit "lazult" a tanulási morál nála az első osztályos voltához viszonyítva. :)

Nos. Még egy fontos dolog van, amit (nem, nem fogadalomként... azokat nem szeretem) újévi célkitűzésként sikerült magam számára kitalálni... mégpedig a diéta. A karácsonyi eszem-iszom ugyanis frankón meglátszik rajtam, nevezetesen három kicsi úszógumit számolok meg magamon, ha leülök. Has, gyomor, mell... pffffff.

Eddig sem voltam vékonyka, de az ünnepek előtt értelmét már nem láttam annak, hogy bármilyen diétába, esetleg urambocsá' fogyókúrába kezdjek. Nem hinném, hogy sikerült volna megállnom, hogy a karácsonyi finomságokat csak nézegessem... Az olyan lett volna, mintha kívülről nyalogatnám a lekvárosüveget. Nem, nem. Megvártam még ismét sikerül magamra szednem úgy másfél kiló hájat, aztán most meg verem a fejem a falba...

Na, de mától (igazából tegnaptól) kemény kalóriaszámolgatásba kezdek. Az édességeket, és az egészségtelen szénhidrátokat megpróbálom nagy ívben elkerülni, de nem teljes mértékben száműzni. A kávét pl. egyértelműen büntetésként fognám fel cukor nélkül. Nem menne. De kávé meg kell. Erről a reggeli élvezetről nem vagyok hajlandó lemondani. :)

Nos, azt hiszem sok fehérje, zöldség (főleg nyersen) kerül az étrendbe. Igyekszem a kajákat úgy összehozni, hogy családom számára se legyen rossz, tehát jól variálható ételeket igyekszem főzni. Pl.: grillezett csirke - nekem salátával, nekik burgonyapürével, vagy ilyesmi. Gyümölcsökből igyekszem az alacsonyabb kalóriatartalmúak közül válogatni, és megpróbálok minden egyes ételnél a mennyiségre nagyon odafigyelni. Tudom, macerás ez a számolgatós, de semmiképp nem szeretném magasan felülszárnyalni a napi 1000 kcal-át, de éhezni sem szeretnék. Célom, hogy naponta azért 5X keveset egyek. Na meg sok-sok vizet kell innom. Vagy gyógyteát, üresen.  

Azt számoltam ki, hogy a súlyom megtartásához (franc se akarja megtartani) napi kb. 1700 kcal kellene. Az egészséges az, ha kb. heti 1, max. 1,5 kg-ot veszítünk a súlyunkból. Gondolom azzal, hogy a kcal mértékét 1000 köré redukálom, így nagymértékben hozzájárulok ahhoz, hogy édes kis zsírpárnácskáim előbb-utóbb csökkenjenek.

Nem akarok gyorsan fogyni, az jóra nem vezet. Szerintem. Na, mindegy, kívánjatok sok sikert! A többit majd meglátjuk.

Ja, igen! Másik fontos eleme lenne annak, hogy elősegítsem súlyom csökkenését, az a mozgás. Na, ezzel leszek kissé hadilábon. Na nem, nem az, hogy lusta vagyok (na jó, kicsit igen), hanem inkább az, hogy állandó időhiányban szenvedek. De azt hiszem, ma leülök édes kis pasikáimmal dumcsizni, és megkérem őket, hogy napi fél órát engedélyezzenek nekem arra, hogy mozogjak kicsit. Valószínűleg a torna DVD segítségével zajlik, ugyanis odáig már eljutottam, hogy beszereztem egy pár ilyen jellegű DVD lemezt, ami segítene (elméletileg) abban, hogy kicsit formálhassam a pufók fóka alakomat. Van Rubint Réka, Fitness labdás, Pilates... Van Béres Alexandra tornasorom... Sőt, még Callanetics könyvem is. :) Tehát válogatni lehet, csak már rá kell szánnom magam. Igaz, jobb lenne a délelőtti mozgás (állítólag sokkal hatásosabb), de az semmiképpen nem jönne össze. Marcus nem engedné. Aztán ha alszik, akkor főzök, házi munkát végzek, vagy éppen ide írok bejegyzést, esetleg csevegek valamelyik barátnémmel a neten. :) Szóval az a munka és a lazítás ideje (tudom, hogy kicsit ellentmondásos vagyok - de tényleg így van :D).

Na, miután most is erősen a főzésre kellene koncentrálnom, mert a csirkemell nem ugrik a tepsibe önállóan, és a zöldségek sem hámozzák meg önmagukat, itt be is fejezem eszmefuttatásomat, aztán igyekszem az eredményről időnként beszámolni. :)

Szép napot mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://manna30.blog.hu/api/trackback/id/tr16874712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gval1 (törölt) 2009.01.13. 14:53:26

Jó lesz ez így manna, hajrá!:)))))))))veled tartok:)
süti beállítások módosítása