Megint eltelt egy pár nap...

 2009.01.21. 12:44

mióta valamit is írtam ide. Nos, a dolgok a következőképpen alakultak.

Belekezdtem egy diétába, ami nem konkrét diéta, mint mondjuk a 90 napos, vagy a South Beach, vagy a 13 napos... Ez egyszerűen azon alapul, hogy számolgatom a kalóriákat, mármint amit apró fóka szervezetembe juttatok.

Rájöttem, hogy van egy jó kis Diétáskönyvem, amelyben sok ésszerű leírás van, a miértekről és hogyanokról. Van benne sokféle diéta;energiaszegény, sószegény, szénhidrátszegény, stb. Igazából két dietetikus írta még régebben, de szerintem alapjaiban rettentő jó. Higyjétek el, fogyókúra és diéta témában igen otthon vagyok, rengeteget olvastam az elmúlt egy évben a témáról. Ezért biztosan ki merem jelenteni, hogy alapjait tekintve minden diétának vannak közös pontjai. Persze vannak olyan diéták, amelyek lényegében totális mértékben kihagyják a szénhidrátot az étrendből, de ezt nem szabad csinálni. Annak a diétának lehet, hogy hamar meglesz az eredménye, de hogy a "normális étkezéshez" visszatérve visszaugrik akár duplán is a leadott kiló, szinte az is biztos.

Szénhidrát tehát kell, csak oda kell figyelni, hogy ne pakoljunk többet magunkba, mint amire valóban szükségünk van. :)

Szóval az én kis diétám a következőkön alapul. Egy orvosi oldalon egyik kedves ismerősöm ajánlott egy olyan oldalt, amelyen ki lehet számolni, hogy személyre szabottan mennyi kalóriára van szükséged, ha meg akarod tartani a súlyodat, ha fogyni akarsz (mindössze heti fél kilóval számítva), illetve ha hízni szeretnél.

Személy szerint nekem kb. 1700 kcal-ra van szükségem súlyom megtartásához. (Azt hiszem erről már írtam korábban, de nem biztos.) Úgy döntöttem, hogy a kcal bevitelt csökkentem 1000-1100 kcal közé. (1000 alá nem szabad vinni, mert hosszú távon komoly gondokat okozhat.) Lényegében mindent fogyasztok, csak lázas méregetéssel és számlálgatással (a kalóriaértékekével) telt az első pár nap. Azonban nem is olyan nehéz, mint amilyennek látszik! :)

Egy idő után berögzül, hogy minek mennyi a kalóriaértéke. Így van, ami már fejből megy. Viszont keményen jegyzetelni kell, és nem szabad semmit elsumákolni. A sok kicsiből jön össze a nagy. Az első nap (nem terveztem előre, hogy mit eszem) kicsit elszaladt velem a ló, mert ebéd után (mikor összeszámoltam az aznapi bevitelt) jöttem rá, hogy hoppá, már majdnem az 1000 kalóriás mércémet ütöm. Az aznapi menüm így sajnos kb. 1300 kcal-ra sikerült. Ezért már a másnapi menümet előre megterveztem, kiszámoltam. Persze ha valami eltérés közbejön a tervhez képest (mondjuk nem kívánom a narancsot, hanem inkább az almát) akkor kicsit módosítani kell, de ez már nem vészes. Megjegyzem, ha 10 deka narancs helyett inkább 10 deka almát (jonatánt) eszel, máris megspóroltál 10! kalóriát. :)

Már olyan ügyesen csinálom, hogy a tegnapi napomba pl. belefért egy kis Kinder csoki (70! kalória) is. :)

Persze a szénhidrátot nem tanácsos csoki formájában bevinni, de amikor már majd meghal érte az ember, akkor néha-néha szabad.

Szóval a legfőbb irányelvem az: változatosan, mindenféle összetevő legyen benne a napi étrendben (gyümölcs, hús, zöldségek, fehérje...stb.), de a kiszabott kalóriaértéken belül.

Egy hét alatt sikerült 90 dekát ledobnom úgy, hogy lényegében nem éheztem, csak kevesebbet ettem, és egészségesebb, kalóriaszegényebb ételeket választottam. Az ember nem is hinné, hogy pl. azzal, hogy 20%-os tejföl helyett 12%-osat használ, vagy esetleg natur joghurtot, már azzal is rengeteg kalória megspórolható. :)

Na, egyelőre ennyi a diétás fejtágításról. Hangsúlyozom, ezek a saját gondolataim, az eddig olvasott és tapasztalt "szerzett tudományom" alapján. :)

Természetesen a továbbiakban is beszámolok a diétám alakulásáról is. De most egy kicsit rólunk, a családról! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manna30.blog.hu/api/trackback/id/tr25893271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gval1 (törölt) 2009.01.21. 15:31:27

Nagyon klassz, drukkolok, de kétségtelen,hogy menni fog neked!:)
süti beállítások módosítása